21 сiчня 2022    
Пошук
Головна » Архів » Офіційні повідомлення » 2012 рік
20.12.2012

Розглянуто Колегією Рахункової палати

05.12.2012

Інформатизація шкіл - хотіли як краще, зробили як завжди

 

Колегія Рахункової палати за матеріалами аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених у 2010-2012 роках МОНмолодьспорту на інформатизацію, комп'ютеризацію та матеріально-технічне оснащення навчальних закладів, зробила висновок, що міністерство не забезпечує комплексних підходів у реалізації завдань із впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес загальноосвітніх шкіл. Управлінські рішення щодо поставок комп'ютерної техніки не базуються на реальних потребах і цілях її використання.

Аудит засвідчив відсутність належної координації в роботі міністерства і підпорядкованого йому Інституту інноваційних технологій і змісту освіти, які мають забезпечувати виконання національних і бюджетних програм з інформатизації. Несвоєчасне погодження проектів із розробки і впровадження комп'ютерних навчальних програм призвело до того, що 5 млн. грн., передбачених на створення 17 програмних засобів навчання для учнів 10-11 класів, використано на інші цілі.

У 2010 році міністерство не закупило 600 комп'ютерних комплексів, а на придбання такої кількості техніки в 2011 році знадобилося вже у 1,5 раза більше коштів, тобто з держбюджету додатково було витрачено 15,1 млн. гривень.

У 2011 році при закупівлі навчальних комп'ютерних комплексів не дотримано запланованих параметрів їх комплектації (7 машин для учнів при нормативі наповнюваності класів до 30 осіб), що призвело до неефективних і неекономних витрат державного бюджету в сумі 1,3 млн. гривень.

Рішення МОНмолодьспорту щодо придбання мобільних комп'ютерних комплексів (до них входять 19 ноутбуків для учнів) для шкіл-інтернатів і спеціальних шкіл не ґрунтувалися на реальних потребах цих закладів та навчальних планах. А відсутність у придбаній техніці спеціальних навчальних і корекційних програм саме для дітей з особливими потребами знівелювала навчальну функцію цих комп'ютерів. У результаті частина техніки загальною вартістю 2,1 млн. грн. у навчальному процесі не використовувалася.

Високий показник забезпеченості шкіл комп'ютерною технікою не відображає реального стану речей, оскільки 12 відс. комп'ютерів несправні, понад 44 відс. придбані понад 5 років тому, є морально і технічно застарілими. При цьому МОНмолодьспортом не запропоновано механізму списання відпрацьованої техніки.

Колегія Рахункової палати наголосила: зосередившись на закупівлях комп'ютерних комплексів, МОНмолодьспорт та Інститут інноваційних технологій і змісту освіти не забезпечили виконання іншої складової програм з інформатизації - створення освітніх порталів, електронних бібліотек, баз даних, методик їх використання у навчальному процесі середньої школи, запровадження ресурсних центрів, які можуть забезпечити дистанційну освіту на рівні загальноосвітнього навчального закладу.

Про цей сайт | Адміністратор | Лист до редакції
Розробник ЗАТ "Софтлайн", Україна© Рахункова палата України