18 травня 2022    
Пошук
Головна » Архів » Офіційні повідомлення » 2004 рік
16.11.2004

Розглянуто Колегією Рахункової палати

03.11.2004

Система фінансування медичних  закладів МВС
потребує  кардинальної  реорганізації

Система бюджетного фінансування відомчої медицини МВС, яка утримується за рахунок державного бюджету, потребує реорганізації, оскільки 60 відсотків виділених коштів використовуються неефективно, всупереч цілям бюджетних програм - такий висновок зробила Колегія Рахункової палати за результатами перевірки використання коштів, виділених у 2003 році та першому півріччі 2004 року з Державного бюджету України на медичне забезпечення працівників органів внутрішніх справ та військовослужбовців внутрішніх військ.

Медичними  закладами   системи МВС України допущено бюджетних правопорушень та неефективне використання державних коштів на суму 35 млн. 651,5 тис. грн., у т. ч.: не за призначенням використано  24 млн. 014,8 тис. грн.; з порушенням тендерних процедур здійснено  придбання товарів, робіт та послуг за державні кошти на суму 11 млн. 526,8 тис. грн.; неефективно витрачено  109,9 тис. гривень.  

Причиною цих порушень стало також недотримання Державним казначейством вимог п. 3 ст. 112 Бюджетного кодексу України щодо контролю за відповідністю платежів узятим зобов´язанням та бюджетним асигнуванням, оскільки договори про закупівлю були укладені з порушеннями чинного законодавства.

Аудитори виявили, що організація стаціонарної медичної допомоги в системі МВС України нераціональна і має диспропорцію в розподіленні наявних потужностей між центром  та регіонами.

У Києві зосереджено 25,2 відс. всього штатного ліжкового фонду стаціонарів МВС України з достатньо великим спектром його спеціалізації, який забезпечує медичною допомогою лише 11,2 відс. загальної чисельності прикріплених осіб. Разом з тим, в регіонах, де зосереджено 88,8 відс. прикріплених осіб, спеціалізація стаціонарів зведена до неврологічного та терапевтичного профілю.

Незадовільний рівень  організації управління відомчими медичними закладами з боку Департаменту медичного забезпечення та реабілітації МВС України та безконтрольність за їх діяльністю з боку Міністерства охорони здоров´я України стали причиною того, що 12 стаціонарів та три санаторно-курортних заклади (кожний п´ятий медичний заклад) працювали без акредитації і не мали акредитаційних сертифікатів, тобто, здійснювали свою діяльність без офіційного визнання статусу цих установ як закладів охорони здоров´я, наявності в них умов для надання певного рівня медико-санітарної допомоги, підтвердження їх відповідності встановленим критеріям та гарантії високої якості професійної діяльності, що є порушенням вимог ст. 16 Основ законодавства України про охорону здоров´я та постанови Кабінету Міністрів України № 765 "Про затвердження Порядку державної акредитації закладу охорони здоров´я".

Порушуючи вимоги чинного законодавства, п'ять медичних реабілітаційних центрів не мали ліцензій на здійснення медичної практики.

Перевіркою встановлено, що внаслідок відсутності належної організації роботи з розподілу направлень на реабілітаційне лікування працівників органів внутрішніх справ у медичних реабілітаційних центрах протягом 2003 року оптимальні потужності санаторно-курортних закладів МВС України були використані, в середньому, на 80,2 відсотка.

Направлення на реабілітацію в медичні реабілітаційні центри МВС України розподілялися, в основному, не на підставі аналізу диспансерного нагляду, а за принципом надання можливості відпочити на курорті. В результаті, із загальної кількості направлень на реабілітацію протягом 2003 року було повернуто 12,5 відс. направлень, або кожне восьме.

Колегія Рахункової палати направила висновок з цього питання   до Кабінету Міністрів України та Міністерства внутрішніх справ для усунення виялених порушень.

Про цей сайт | Адміністратор | Лист до редакції
Розробник ЗАТ "Софтлайн", Україна© Рахункова палата України