01 липня 2022    
Пошук
Головна » Архів » Офіційні повідомлення » 1999 рік
04.03.1999  |  Прес-служба Рахункової палати

У Рахунковій палаті України

04.03.1999

Рахункова палата за дорученням Верховної Ради перевірила використання коштів Державного бюджету Національною телекомпанією України за 1996-1998 роки. Це питання обговорено на черговому засіданні колегії.

Аналіз законодавчих та нормативно-правових актів, якими керується Національна телекомпанія України (НТКУ), показав, що вона є суб'єктом господарської діяльності з державною формою власності, а не бюджетною установою, і відповідно до чинного законодавства повинна отримувати бюджетні кошти за виконання державних замовлень на обсяги телевізійного мовлення. Проте Міністерство фінансів та Держтелерадіо України фінансували її як бюджетну установу, на що за три роки з Державного бюджету використано 130,3 млн. гривень.

Згідно з рішеннями уряду контроль за виконанням державних замовлень був покладений на державних замовників та Мінекономіки, а за використанням бюджетних коштів, передбачених на оплату держзамовлення, - на Міністерство фінансів України. Однак ні державними замовниками інформаційної продукції (Держтелерадіо та Мінінформом України), ні Мінекономіки та Мінфіном не виконані вимоги урядових рішень.

При укладанні угод на надання рекламних послуг НТКУ не дотримувалася вимог ст. 8 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", згідно з якою не допускається трансляція в ефірних мережах України рекламної продукції, за розповсюдження якої не сплачено телеорганізації, що має відповідну ліцензію. Внаслідок цього станом на 1 січня 1999 року не сплачено за використаний рекламний час спільним підприємством "Ай-Пі-Київ, Лтд" 2447,8 тис. грн., товариством з обмеженою відповідальністю "Пріоритет" - 438,6 тис. грн., ЗАТ "Міжнародне інформаційне бізнес-агентство "Ай-Бі-Ей Інтернешнл" - 301,8 тис. грн. та ТРК "Солар" - 1713,5 тис. гривень. Оплата витрат по розповсюдженню рекламної продукції технічними засобами фактично здійснюється за рахунок бюджетних коштів.

Крім того, НТКУ, уклавши з СП "Ай-Пі-Київ, Лтд" договір від 9 червня 1997 року № 150 "Про створення системи централізованого продажу ефірного рекламного часу на каналі УТ-1", допустила порушення антимонопольного законодавства. Наданням виключного (ексклюзивного) права телекомпанія фактично обмежила можливості інших продавців (замовників) реклами, перешкоджала добросовісній конкуренції на рекламному ринку.

Кабінет міністрів 27 червня 1996 року видав розпорядження щодо виділення Держтелерадіо 5520 тис. грн. для забезпечення трансляції Олімпійських та Параолімпійських ігор, хоча такі витрати Державним бюджетом не були передбачені. Цим же розпорядженням Мінфіну разом з Держтелерадіо було доручено розробити механізм повернення коштів. Однак це доручення не виконане і виділені кошти в сумі 4960 тис. грн. до Державного бюджету не повернені.

Керівництво НТКУ допускає нецільове використання коштів. Так, у 1998 році незаконно перераховано 100 тис. грн. страховій компанії "Скайд" за страхування майна та 30 тис. грн. ЗАТ "Аудиторська фірма "Перспектива" за аудиторську перевірку, які кошторисом не були передбачені. На погашення заборгованості за кредитом Японії, одержаним на придбання телевізійного обладнання, спрямовано 3570,8 тис. грн. бюджетних асигнувань, хоча згідно з розпорядженням Кабінету міністрів погашення кредиту визначено за рахунок надходжень від власної господарської діяльності телекомпанії, і такі можливості у неї були.

Колегія вирішила інформувати про результати перевірки Верховну Раду і Кабінет міністрів, надіслати Антимонопольному комітету України матеріали щодо порушення НТКУ антимонопольного законодавства, а також запропонувати президенту НТКУ З.В.Кулику забезпечити стягнення з рекламодавців належних телекомпанії сум.

Рахункова палата також підготувала пропозиції щодо внесення змін до окремих статей Закону України "Про телебачення і радіомовлення".

Обговорено результати перевірки правомірності створення і діяльності державного підприємства "Укрспецфін" та його впливу на виконання Державного бюджету. Фахівці Рахункової палати встановили, що робота "Укрспецфіну" з векселями Державного казначейства не відповідає вимогам ряду нормативно-правових документів, на підставі яких вона повинна здійснюватися. За підсумками аналізу колегія прийняла рішення щодо проведення глибокого та всебічного вивчення окремих напрямів діяльності цієї новоствореної фінансової структури.

На засіданні колегії розглянуто також інші питання фінансово-економічного контролю.

Про цей сайт | Адміністратор | Лист до редакції
Розробник ЗАТ "Софтлайн", Україна© Рахункова палата України