18 травня 2022    
Пошук
Головна » Архів » Офіційні повідомлення » 2005 рік
22.12.2005

Розглянуто Колегією Рахункової палати

06.12.2005

У семи няньок - дитя без ока
або Кому вигідно не обліковувати конфіскат?

В державі відсутня цілісна система правового регулювання та бухгалтерського обліку операцій з конфіскованим та безхазяйним майном, що створює умови для корупції, -

такий висновок зробила Колегія Рахункової палати за результатами перевірки дотримання вимог чинного законодавства при здійсненні операцій з конфіскованим і безхазяйним майном, а також майном, яке передається у податкову заставу.

Нормативно-правові акти, які регламентують діяльність державних органів у цій сфері, не забезпечують єдиних підходів у здійсненні зазначених операцій, внаслідок чого існуюча розгалужена система управління цим майном неефективна і не відповідає інтересам держави.

Одне і те ж майно, яке за рішенням суду перейшло у власність держави, на всіх етапах здійснення операцій з ним - від вилучення до продажу - багатократно оцінюється. При цьому вартість майна знижувалася, в окремих випадках, у десятки разів.

Відповідальність за збереження цього майна, наприклад, митними органами, з моменту прийняття судом рішення про його конфіскацію державою, не визначена. Це створювало умови для неналежного його зберігання, псування і, як наслідок, втрати можливості залучення до бюджету додаткових надходжень.

Результати проведених перевірок свідчать про відсутність єдиної послідовної державної політики, спрямованої на ефективне залучення коштів до державного бюджету від здійснення операцій з конфіскованим і безхазяйним майном, керованості та прозорості дій державних органів у цій сфері.

Відповідальними органами державної виконавчої влади (Державною митною службою, Державною податковою адміністрацією, Міністерством юстиції, Міністерством фінансів, Службою безпеки та Міністерством внутрішніх справ України) ця проблема розглядалася і вирішувалася, виходячи виключно з вузьковідомчих інтересів, коли жодний із суб´єктів процесу не був заінтересований у найбільш повному залученні до державного бюджету коштів від реалізації зазначеного майна.

Внаслідок цього, протягом 2004 та 1 півріччя 2005 років з майна вартістю понад 706 млн. грн. у доход держави залучено тільки 75 млн. грн., або з кожних дев´яти гривень - лише одна.

Встановлено, що бухгалтерський облік вилученого та безхазяйного майна ведеться виключно митними органами і тільки на стадії його вилучення, тобто, до прийняття судом рішення про його конфіскацію і передачу органам державної виконавчої служби. В інших державних органах, у тому числі в Міністерстві юстиції та Державній виконавчій службі, бухгалтерський облік цього майна законодавством не передбачено і не ведеться.

В результаті, без бухгалтерського обліку, а відповідно, без контролю держави, за півтора останніх року залишилося майна, вилученого державними органами, на суму 423,6 млн. грн., з яких - 74,3 млн. грн. або шоста частина - в органах державної виконавчої служби.

Про встановлені порушення вимог чинного законодавства Колегія Рахункової палати поінформувала Верховну Раду України, внісши відповідні пропозиції. Висновок направлено до Кабінету Міністрів України для відповідного реагування і вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень. Інформацію також направлено Міністерству фінансів та Міністерству юстиції з відповідними пропозиціями.

Про цей сайт | Адміністратор | Лист до редакції
Розробник ЗАТ "Софтлайн", Україна© Рахункова палата України