17 серпня 2022    
Пошук
Головна » Архів » Офіційні повідомлення » 2006 рік
27.07.2006

Розглянуто Колегією Рахункової палати

29.06.2006

Рахункова палата продовжує інформувати про результати аналізу
використання коштів Державного бюджету України на погашення
заборгованості по знецінених грошових заощадженнях
громадян України

 

Частина 3.
Використання коштів субвенції в регіонах

Як вже повідомлялося, Рахунковою палатою проведено аналіз використання коштів Державного бюджету України на погашення заборгованості по знецінених грошових заощадженнях громадян України за 2005 рік.

За результатами здійсненого аналізу в регіонах встановлено, що рядом місцевих органів виконавчої влади не забезпечено здійснення ефективних, своєчасних організаційних заходів та належного контролю за використанням коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості по знецінених грошових заощадженнях громадян.

Фактично обласні, районні, районні в містах, Київська та Севастопольська регіональні комісії почали функціонувати лише з середини вересня 2005 року або на місяць пізніше встановленого Урядом терміну. Несвоєчасне створення таких комісій призвело до затягування початку здійснення розрахунків.

Як показали результати проведеного аналізу, однією з причин невиконання запланованих обсягів надання субвенції у 2005 році була недостатня робота окремих регіональних комісій з проведення цих розрахунків. Так, нижче фактичного середнього рівня по Україні (75 відс.) охоплено розрахунками чеків у м. Києві, Чернігівській, Сумській, Вінницькій областях, де така частка склала від 38 до 58 відс. до загальної кількості чеків, виданих громадянам установами Ощадбанку.

Внаслідок відсутності належного контролю з боку Міністерства фінансів України та окремих обласних державних адміністрацій при використанні коштів субвенції на місцях не забезпечувалось дотримання вимог законодавства.

 Всього,  в ході контрольно-аналітичних заходів, у Запорізькій, Київській, Дніпропетровській, Донецькій, Одеській областях та м. Києві  виявлено бюджетних правопорушень при витрачанні коштів державного бюджету на загальну суму  173,4 млн. гривень.

Так, головними фінансовими управліннями Київської, Запорізької областей та Головним фінансовим управлінням виконавчого органу Київської міської ради перерахування коштів субвенції з рахунку їх головних розпорядників на рахунки учасників розрахунків здійснювалось, у ряді випадків, без наявності затверджених кошторисів. Всього виявлено таких фактів на суму 98,2 млн. гривень.

При здійсненні розрахунків за рахунок коштів субвенції окремі підприємства - надавачі житлово-комунальних послуг в Донецькій, Дніпропетровській, Одеській та Київській областях, в порушення вимог статті 39 Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік", згідно з якою погашення заборгованості здійснюється в рахунок податкового боргу станом на 01.01.2005 року, за відсутності заборгованості минулих років, фактично погасили поточну заборгованість за енергоносії на загальну суму 42,6 млн. гривень.

Крім того, у Донецькій та Одеській областях виявлені факти здійснення розрахунків шляхом проведення взаємозаліків на загальну суму 22,4 млн. грн., що порушує норми статті 64 Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік", згідно з якою здійснення у 2005 році розрахунків з бюджетом у негрошовій формі заборонено.

В ході аналізу виявлені випадки, коли окремими регіональними постійно діючими комісіями у Донецькій, Київській областях та м. Києві не погашено розрахункових чеків на загальну суму 10,2 млн. грн., чим порушено вимоги пункту 13 Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2005 № 664, що створює умови до можливості їх повторного використання.

Результати аналізу показали, що, в цілому, на сьогодні гостра соціальна проблема щодо погашення гарантованих державою зобов'язань перед громадянами стосовно відновлення знецінених заощаджень у сумі майже 132 млрд. грн., залишається далекою від вирішення. Збільшення у 2005 році згідно з Законом України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" обсягів фінансування погашення такої заборгованості у негрошовій формі ставить у нерівні умови громадян, що втратили свої заощадження, та порушує їх конституційні права.


Про цей сайт | Адміністратор | Лист до редакції
Розробник ЗАТ "Софтлайн", Україна© Рахункова палата України