17 серпня 2022    
Пошук
Головна » Архів » Офіційні повідомлення » 2006 рік
11.08.2006

Розглянуто Колегією Рахункової палати

21.07.2006

Шрами доріг на тілі України

Вимоги природоохоронного законодавства при будівництві (реконструкції) автомобільних доріг загального користування державного значення у 2004-2005 роках не дотримуються, - такий висновок зробила Колегія Рахункової палати за результатами аудиту ефективності використання коштів державного бюджету у 2004-2005 роках, спрямованих на заходи по охороні навколишнього природного середовища при реалізації державних проектів будівництва (реконструкції) автомобільних доріг загальнодержавного значення.

Аудит показав, що система управління та використання коштів державного бюджету, запроваджена Кабінетом Міністрів України на державне управління в галузі охорони навколишнього природного середовища, не забезпечує їх ефективне використання та реалізацію законодавства, контроль за додержанням вимог екологічної безпеки, проведення ефективних і комплексних заходів щодо охорони навколишнього природного середовища при реалізації проектів будівництва (реконструкції) автомобільних доріг загального користування державного значення.

"Будівництво сучасних доріг не повинно перетворюватись на рани на тілі України", - відмітив у своєму виступі Голова Рахункової палати Валентин Симоненко.

Як встановлено проведеним аудитом, у 2004-2005 роках ділянки автодоріг загальною протяжністю 17,9 км, у т.ч. по Закарпатській (2,1 км), Кіровоградській (5,0 км), Миколаївській (1,2 км) та Одеській (9,6 км) областях, зведеною вартістю 130,3 млн. грн., прийняті в експлуатацію без належного виконання природоохоронних заходів, передбачених проектно-кошторисною документацією, тобто, в порушення ст.51 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища".

Крім того, кошти на будівництво автодороги "Романівка" - Ірпінь, в сумі 12,3 млн. грн., Службою автомобільних доріг у Київській області використані в порушення ст. 39 Закону України "Про екологічну експертизу", без відповідного висновку екологічної експертизи.

Поряд з цим, Службами автомобільних доріг в областях, при виконанні природоохоронних заходів, у цей період неекономно використано - 815,6 тис. гривень. Направлені Укравтодором у 2005 році кошти, в сумі 150,0 тис. грн., на науково-дослідні та дослідно-конструкторські роботи використано неефективно.

Колегія зробила висновок, що низька ефективність функціонування системи моніторингу довкілля і контролю за дотриманням природоохоронного законодавства і неналежне забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, громадських і міжнародних організацій обгрунтованою, об'єктивною та достовірною інформацією про стан навколишнього природного середовища призвели до прийняття неефективних управлінських рішень і заподіяння збитків навколишньому середовищу при реалізації державних проектів будівництва (реконструкції) автомобільних доріг загального користування державного значення, будівництво яких здійснювалося у 2004 - 2005 роках. При цьому не лише екологічна ситуація, а й соціальне становище громадян, що проживають в безпосередній близькості до зони будівництва автомобільних доріг загального користування державного значення, і надалі продовжує погіршуватися.


Про цей сайт | Адміністратор | Лист до редакції
Розробник ЗАТ "Софтлайн", Україна© Рахункова палата України