Розглянуто Колегією Рахункової
палати
22.08.2006
Хто захистить
санаторно-курортні заклади правоохоронних органів?
Відомча
санаторно-курортна галузь правоохоронних органів, за відсутності контролю з
боку Міністерства охорони здоров'я, з системи відновлення або реабілітації
після перенесеної хвороби перетворилася у комерційну
сферу відпочинку загального користування, - такий висновок Колегії Рахункової палати, зроблений за результатами аудиту ефективності використання коштів державного бюджету на санаторно-курортне
та реабілітаційне лікування працівників правоохоронних органів.
Із загальної кількості путівок,
які протягом останніх трьох років реалізовані відомчими санаторно-курортними
закладами, більше половини були продані стороннім особам за комерційними
цінами.
У той же час, при
можливостях щорічно пролікувати кожного другого хворого правоохоронця, що перебував на диспансерному обліку, у
цих закладах було оздоровлено лише кожного п'ятого.
Як підкреслив у своєму
виступі на засіданні Колегії Голова Рахункової палати Валентин Симоненко:
"Система відомчих санаторно-курортних закладів правоохоронних органів втрачає
свою соціальну функцію реабілітації тих, хто віддає своє здоров'я на захист
держави і перетворюється на банальний туристичний бізнес, що є недопустимим і
ганьбить державу".
Аудитом встановлено, що
правове регулювання системи надання пільг з оплати путівок за
санаторно-курортне лікування військовослужбовців та членів їх сімей є
недосконалим, внаслідок чого виникла проблема правозастосування при наданні
пільг з оплати путівок за санаторно-курортне лікування військовослужбовців та
членів їх сімей.
В результаті неналежної
організації управління відомчі санаторно-курортні заклади
протягом року працювали неритмічно, а їх потужності використовувалися
неефективно. У разі максимального використання планових потужностей, тобто, повної
завантаженості наявного ліжкового фонду, ці заклади за останні три роки
додатково отримали б до держбюджету від продажу путівок понад 38 млн. гривень.
Матеріали аудиту свідчать, що навколо мережі
санаторно-курортних закладів правоохоронних органів створилась система
посередницьких приватних структур з продажу путівок, яка себе не виправдовує
ні в створенні системи бронювання
місць на договірній основі, ні в запровадженні механізму реалізації путівок. При цьому посередники завищували вартість
реалізації путівок на 60-70 відсотків.
Перевірка
показала, що системними та масовими були
порушення в обліку та використанні земельних ділянок, відведених під
санаторно-курортні заклади правоохоронних органів, а також будівель і споруд.
Права на користування та власності на земельні ділянки санаторно-курортних
закладів документально не оформлялися, будівлі та споруди на їх території не
обліковуються. Особливим казусом є "самовільний" захват будівель, що
відносяться до санаторно-курортних закладів правоохоронних органів, як це
сталося, наприклад, у медичному реабілітаційному центрі МВС України "Сокіл",
в с. Новий Світ Судакського району АР Крим.
Аудитори
зробили висновок, що відповідними міністерствами та відомствами не
забезпечено захист інтересів держави з питань володіння та управління
основними фондами санаторно-курортних закладів правоохоронних органів, що
поставило під загрозу здійснення покладених на них державою функцій з
лікування, оздоровлення та реабілітації і створило загрозу незаконного
відчуження земельних ділянок, будівель та споруд.
|