17 серпня 2022    
Пошук
Головна » Архів » Офіційні повідомлення » 2006 рік
05.09.2006

Розглянуто Колегією Рахункової палати

22.08.2006

Хто захистить санаторно-курортні заклади
правоохоронних органів?

Відомча санаторно-курортна галузь правоохоронних органів, за відсутності контролю з боку Міністерства охорони здоров'я, з системи відновлення або реабілітації після перенесеної хвороби перетворилася у комерційну сферу відпочинку загального користування, - такий висновок Колегії Рахункової палати, зроблений за результатами аудиту ефективності використання коштів державного бюджету на санаторно-курортне та реабілітаційне лікування працівників правоохоронних органів.

Із загальної кількості путівок, які протягом останніх трьох років реалізовані відомчими санаторно-курортними закладами, більше половини були продані стороннім особам за комерційними цінами.

У той же час, при можливостях щорічно пролікувати кожного другого хворого правоохоронця, що перебував на диспансерному обліку, у цих закладах було оздоровлено лише кожного п'ятого.

Як підкреслив у своєму виступі на засіданні Колегії Голова Рахункової палати Валентин Симоненко: "Система відомчих санаторно-курортних закладів правоохоронних органів втрачає свою соціальну функцію реабілітації тих, хто віддає своє здоров'я на захист держави і перетворюється на банальний туристичний бізнес, що є недопустимим і ганьбить державу". 

Аудитом встановлено, що правове регулювання системи надання пільг з оплати путівок за санаторно-курортне лікування військовослужбовців та членів їх сімей є недосконалим, внаслідок чого виникла проблема правозастосування при наданні пільг з оплати путівок за санаторно-курортне лікування військовослужбовців та членів їх сімей.

В результаті неналежної організації управління відомчі санаторно-курортні заклади протягом року працювали неритмічно, а їх потужності використовувалися неефективно. У разі максимального використання планових потужностей, тобто, повної завантаженості наявного ліжкового фонду, ці заклади за останні три роки додатково отримали б до держбюджету від продажу путівок понад 38 млн. гривень.

Матеріали аудиту свідчать, що навколо мережі санаторно-курортних закладів правоохоронних органів створилась система посередницьких приватних структур з продажу путівок, яка себе не виправдовує ні в створенні  системи бронювання місць на договірній основі, ні в запровадженні механізму реалізації путівок.  При цьому посередники завищували вартість реалізації путівок на 60-70 відсотків.

Перевірка показала, що системними  та масовими були порушення в обліку та використанні земельних ділянок, відведених під санаторно-курортні заклади правоохоронних органів, а також будівель і споруд. Права на користування та власності на земельні ділянки санаторно-курортних закладів документально не оформлялися, будівлі та споруди на їх території не обліковуються. Особливим казусом є "самовільний" захват будівель, що відносяться до санаторно-курортних закладів правоохоронних органів, як це сталося, наприклад, у медичному реабілітаційному центрі МВС України "Сокіл", в с. Новий Світ Судакського району АР Крим.

Аудитори зробили висновок, що відповідними міністерствами та відомствами не забезпечено захист інтересів держави з питань володіння та управління основними фондами санаторно-курортних закладів правоохоронних органів, що поставило під загрозу здійснення покладених на них державою функцій з лікування, оздоровлення та реабілітації і створило загрозу незаконного відчуження земельних ділянок, будівель та споруд.


Про цей сайт | Адміністратор | Лист до редакції
Розробник ЗАТ "Софтлайн", Україна© Рахункова палата України