21 сiчня 2022    
Пошук
Головна » Архів » Офіційні повідомлення » 2006 рік
11.12.2006

Розглянуто Колегією Рахункової палати

08.11.2006

Додаткові  енергетичні потужності  -
нові ... втрати для держбюджету?

Кабінет Міністрів України у 2004-2006 роках не забезпечив комплексного та планомірного виконання завдань з розвитку енергетичної системи держави, визначених Національною енергетичною програмою України до 2010 року в частині розвитку мережі магістральних ліній електропередач - такий висновок  Колегії Рахункової палати України за результатами проведеного аудиту.

Як наслідок, додаткові енергетичні потужності, створені в Україні з введенням в експлуатацію у 2004 році добудованих енергоблоків Хмельницької та  Рівненської АЕС  протягом 2004-2006 років, не використовуються на повну потужність. І це при тому, що таку потребу відчуває промисловість енергодефіцитних регіонів України. До цього призвела неузгодженість при  введенні в дію  енергоблоків з термінами та обсягами  будівництва магістральних ліній електропередач для  додатково вироблених обсягів  електроенергії. Тому нинішня ситуація, що склалася в країні з будівництвом нових ЛЕП, стримує розвиток промислового виробництва та призводить до недонадходження коштів до державного бюджету.

За висновками аудиторів Рахункової палати, запроваджений Кабінетом Міністрів України механізм формування та розподілу фінансового ресурсу для розвитку мережі магістральних ліній електропередач за рахунок коштів збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електроенергію, не забезпечив виконання встановлених планових показників фінансування будівництва. У 2004 та 2005 роках Державна податкова адміністрація, Національна комісія регулювання електроенергетики і Міністерство палива та енергетики України не забезпечили надходження коштів до державного бюджету від цього збору у  визначених законодавством розмірах. Як наслідок, за цей період державний бюджет недоотримав понад 1,2 млрд. гривень. З огляду на динаміку та фактичний стан відповідних надходжень у 2006 році, можна стверджувати, що виконання доходної частини держбюджету за цією позицією знову не буде забезпечено.

Водночас у 2004-2006 роках, при розподілі коштів зазначеного збору, що надійшли до держбюджету, в загальному обсязі майже 6 млрд. грн., на розвиток електроенергетики було спрямовано лише третину, а на будівництво ліній електропередач - всього 253 млн. грн. або 13,8 відсотка. Решту -    на фінансування інших галузей економіки. Тобто, надбавка до діючого тарифу на електричну та теплову енергію, метою запровадження якої був розвиток саме електроенергетики, фактично втрачає свій цільовий характер. Це не дає змоги зменшити кількість об'єктів незавершеного будівництва, негативно впливає на розвиток електроенергетики держави в цілому, а також стримує вирішення проблеми щодо передачі надлишкової потужності із західного до інших регіонів країни та на експорт.

Міністерство палива та енергетики планувало виділення коштів держбджету на будівництво магістральних ліній електропередач безсистемно та з порушенням чинного законодавства. Це призвело до унеможливлення спрямування необхідних фінансових ресурсів на будівництво магістральних ЛЕП.

 При плануванні будівництва магістральних ліній електропередач порушувались вимоги щодо затвердження проектно-кошторисної документації на об'єкти будівництва. В переліки об'єктів будівництва, що здійснюється у 2005 та 2006 роках за рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету, Урядом включались об'єкти, не забезпечені такою документацією. Це, в свою чергу, не кращим чином позначилось на термінах підготовки розпорядчих документів щодо фінансування будівництва магістральних ліній електропередач та затримки у використанні бюджетних коштів.

 Через неналежний контроль  Уряду за використанням коштів державного бюджету на будівництво магістральних ліній електропередач, як  вважають фахівці Рахункової палати,  у 2006 році використано з порушенням чинного законодавства  24,1 млн. гривень.

Відповідну інформацію із зазначених питань направлено Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України, а висновок Колегії - Міністерству палива та енергетики України для вжиття необхідних заходів.


Про цей сайт | Адміністратор | Лист до редакції
Розробник ЗАТ "Софтлайн", Україна© Рахункова палата України